Parafia Brusy
  • Start
  • Aktualności
  • Ogłoszenia parafialne
  • O parafii
    • Historia
    • Dokonania
    • Męcikał
    • Msze Święte
    • Duszpasterze
    • Standardy Ochrony Dzieci
  • Wspólnoty
    • Chór Parafialny „Lutnia”
    • Domownicy Boga
    • Grupa modlitewna
    • Credo – grupa uwielbienia tańcem z flagami
    • Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży „KSM”
    • Ministranci
    • Parafialny Zespół „Caritas” w Brusach
    • Przygotowanie do Bierzmowania
      • I ROK FORMACJI
      • II ROK FORMACJI
    • Rycerstwo Niepokalanej
    • Rycerze Kolumba
    • Schola parafialna
    • Stowarzyszenie Rodzin Katolickich „SRK” w Brusach
    • Zespół „Ad Dominum”
  • Caritas
  • Kontakt
27 sierpnia 2017 przez admin

INFORMACJA UPOWSZECHNIONA W KOŚCIOŁACH NA TERENIE GMINY BRUSY W NIEDZIELĘ 27 SIERPNIA 2017 ROKU

INFORMACJA UPOWSZECHNIONA W KOŚCIOŁACH NA TERENIE GMINY BRUSY W NIEDZIELĘ 27 SIERPNIA 2017 ROKU
27 sierpnia 2017 przez admin

Burmistrz Brus informuje, że w związku z usuwaniem szkód nawałnicy, która przeszła nad naszą gminą:

  • od 18 sierpnia do akcji włączyło się wojsko wyposażone w specjalistyczny sprzęt, które ma za zadanie udrożnić rzeki: Zbrzycę i Młosinę, i nie dopuścić do podnoszenia się poziomu wód m.in.
    w Jez. Leśno Dolne i Jez. Leśno Górne. Stacjonować będzie do 31 sierpnia.
  • Strażacy z państwowej i ochotniczej straży pożarnej udrażniali drogi oraz pasy lasu, przez które przebiegają linie energetyczne wysokiego i niskiego napięcia, aby jak najszybciej doprowadzić prąd do miejscowości. Prace w lasach prowadzone są przez Lasy Państwowe i prywatnych właścicieli.
  • Od 22 sierpnia dodatkowo 8 brygad pogotowia energetycznego (łącznie13 brygad) pracuje na liniach średniego i niskiego napięcia oraz przyłączach do budynków. Bardzo proszę o cierpliwość tych z Państwa u których jeszcze brak energii elektrycznej. W przypadku pilnej potrzeby zasilania energetycznego agregatem oraz braku paliwa, proszę o zgłoszenie się do urzędu miejskiego.

Zasiłki, w wysokości do 6 tyś. zł dla osób poszkodowanych nawałnicą, wypłacane są przez ośrodek pomocy społecznej. Do każdej rodziny, która zgłosiła u sołtysa lub w Urzędzie Miejskim szkodę w budynku mieszkalnym, dotrze pracownik socjalny, by przeprowadzić skrócony wywiad. Jest on podstawą do wypłaty zasiłku. Pracownicy socjalni pracują już od poniedziałku 14 sierpnia. Prosimy uzbroić się w cierpliwość.  Do dzisiaj pomoc otrzymało 411 rodzin. Udzielono im wsparcia w wysokości 1.935.900 zł.
Do rodzin, których budynki zostały uszkodzone w poważnym stopniu, trafia komisja, w skład której wchodzi Inspektor Nadzoru Budowlanego. Na postawie opinii komisji, rodziny te będą mogły ubiegać się o pomoc w wyższej kwocie  na odbudowę  budynków.  Do piątku 25 sierpnia odwiedzonych zostało 130 posesji. Osoby, u których zostały uszkodzone elementy konstrukcji budynków prosimy, aby zgłosiły się do Wydziału Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego celem pomocy w dokonaniu zgłoszenia w Starostwie Powiatowym.
Powołana została komisja ds. szacowania strat w gospodarstwach rolnych. Podczas, prowadzonego w gospodarstwie rolnym szacunku strat, rolnicy winni posiadać informacje na temat zakresu ubezpieczenia upraw, zwierząt, budynków oraz maszyn, a także, jeżeli to możliwe, kwot uzyskanego ubezpieczenia. Harmonogram pracy komisji w poszczególnych sołectwach jest znany sołtysom.
Rodziny, które poniosły szkody w lasach prywatnych, także muszą złożyć wnioski wraz z mapą oraz zdjęciami uszkodzeń. Po stosowne druki proszę zgłaszać się do Urzędu Miejskiego. Osoby, które chcą sprzedać drewno muszą udać się do swego leśniczego od lasów prywatnych w celu sporządzenia protokołu strat, cechowania drewna i wystawienia dokumentu stwierdzającego legalność pozyskanego drewna. Nie posiadamy jeszcze pełnej informacji, jaka zostanie uruchomiona pomoc dla właścicieli lasów prywatnych. W tej sprawie prowadzone są prace i rozmowy z przedstawicielami naszego Rządu.
Osoby, u których na terenach prywatnych powalone zostały drzewa sąsiadujących Lasów Państwowych, proszone są o kontakt z miejscowym leśniczym.
Eternit proszę składać na własnych posesjach. Materiały te zostaną odebrane od Państwa  przez  upoważnione  firmy.
Odpady, posegregowane, w postaci gruzu budowlanego, gałęzi zielonych, materiałów wielkogabarytowych, sprzętu AGD i RTV – można składować w Zakładzie Gospodarki Komunalnej
w godz. 13.00 do 19.00. Do ZGK można także przywozić papę. Wszystkie odpady przyjmowane są bezpłatnie.
Burmistrz Brus apeluje, do firm i osób fizycznych posiadających ciągniki, ładowarki oraz przyczepy,
o pomoc w uprzątnięciu naszej gminy oraz do osób posiadających samochody, do dowożenia wody dla rodzin, które nie mają dostępu do wodociągu. Odbywać się to będzie na zasadzie rekompensaty paliwa. Chętni proszeni są o zgłaszanie się do Urzędu Miejskiego.
W szkole podstawowej w trybie ciągłym pracuje kuchnia, która przygotowuje posiłki dla strażaków i wolontariuszy. Nadal aktualna jest prośba o dostarczanie żywności do szkolnej stołówki.
Gmina Brusy prosi o wsparcie finansowe dla poszkodowanych mieszkańców. Numer konta, na który można przelewać środki, widnieje na łamach portalu internetowego www.brusy.pl.
Prosimy także o wsparcie rzeczowe dla rodzin poszkodowanych. Obecnie najbardziej potrzeba agregatów, wody, środków czystości, głównie proszków do prania. Wszystkie dary można składać codziennie w Centrum Kultury i Biblioteki w godzinach o 9.00 – 18.00.
Potrzebne są także materiały budowlane dla rodzin, które chcą odbudować swoje domy. Chętnych do udzielenia pomocy proszę o kontakt z Urzędem Miejskim.
W środę, 30 sierpnia od godz. 11.00 w Urzędzie Miejskim, pracownicy z kancelarii Refundo z Gdańska będą udzielać bezpłatnych  porad dotyczących ubezpieczeń majątkowych.
Burmistrz Brus apeluje o włączenie się  naszych mieszkańców w sprzątanie miejscowości. Dajmy dobry przykład wolontariuszom, którzy do nas licznie przyjeżdżają.
Burmistrz Brus dziękuje strażakom, wszystkim zaangażowanym służbom, wolontariuszom
i mieszkańcom za wielką solidarność z poszkodowanymi oraz za bezinteresowną pomoc.
Wszelkie informacje na bieżąco podawane są na stronie www.brusy.pl oraz w Urzędzie Miejskim i u sołtysów.
 
Witold Ossowski – Burmistrz Brus
Brusy, 2017-08-27

Poprzedni artykułKOLONIE - MINISTRANCI, KSM, AD DOMINUM.Następny artykuł Zakończenie posługi duszpasterskiej ks. Karola w naszej parafii

Ostatnie wpisy

koncert organowy9 maja 2025
3 maja – Królowej Polski3 maja 2025
Majowe z KSM3 maja 2025

Archiwa

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016

Dane kontaktowe

Parafia pw. Wszystkich Świętych w Brusach
Adres: ul. Kościelna 3, 89-632-Brusy
52 398 22 47
parafiabrusy@wp.pl
Kancelaria czynna:
poniedziałek i wtorek - od 16.30 do 17.30
środa, czwartek i piątek -od 10.00 do 11.00

Menu

  • Strona główna
  • Wszystkie aktualności
  • Ogłoszenia parafialne
  • Msze Święte
  • Historia
  • Kontakt

Ostatnie wpisy

koncert organowy9 maja 2025
3 maja – Królowej Polski3 maja 2025
Majowe z KSM3 maja 2025
Dyspensa 2 maja2 maja 2025

Parafia pw. Wszystkich Świętych w Brusach

ul. Kościelna 3,
89-632 Brusy

tel. 52 398 22 47

parafiabrusy@wp.pl

Kancelaria parafialna

– poniedziałek i wtorek od 16.30 do 17.30

– środa, czwartek i piątek od 10.00 do 11.00

-w soboty, niedziele i święta biuro parafialne jest nieczynne

-przez cały okres wakacji kancelaria parafialna czynna po wieczornej mszy św. do godz. 19.30.

Wykonanie: Oskar Pryba | webdesign
Polityka prywatności

Kontakt

ul. Kościelna 3,
89-632 Brusy

tel. 52 398 22 47

parafiabrusy@wp.p

Ostatnie wpisy

koncert organowy9 maja 2025
3 maja – Królowej Polski3 maja 2025
Majowe z KSM3 maja 2025

Menu

  • Strona główna
  • Wszystkie aktualności
  • Ogłoszenia parafialne
  • Msze Święte
  • Historia
  • Kontakt